БАТА-ТІЛЕКТЕР
Ахмет Байтұрсынов
А, Құдайым, оңдасын!
Оңдағанның белгісі:
Мың саулығың қодасын!
...
Читать дальше »
|
КӨРІМДІК СҰРАУ
Жақсылық пен жаңалыққа жаны құштар қазақ халқы жақсылық пен жаңалығына «көрімдік» сұрап, өз қуаныштары мен жаңалықтарына өзгелерді де ортақтастырып отырады.
Мысалы, жаңа туған нәестеге, жаңа түскен келінге, жаңа көтерген отауға, жаңа салдырған үйге, сарайға «көрімдігін беріп көріңіз» деп, көрмекші болған адамдардың алдын тосып көрімдік сұрайды. Оған өзінен «көрімдік» сұралған адамдар тай-тайынша, қой-қозы және бағалы заттардан «көрімдік» береді.
...
Читать дальше »
|
ЖАСТЫҢ ЖАЙСАҢЫ
Кіші жүз Жарасбай елі Қыпшақ Хангелді батырды өлтіріп, артынан құн даулап неше рет барса да теңдік бермепті. Ол кезде Балабидің шын аты Ыбырай екен. Қыпшақ елі барамыз деп тағы да жиналғанда Ыбырай тілек қылып бірге кетеді. Жарасбай елінің Ысмайыл деген егде тартқан қарт биі жұртты сөзден тосып, теңдік бермей жүреді. Ел тағы да сол Ысмайылды алдырыпты. Бас қосқан кезде екі жағынан да үш адамнан шығыпты. Қыпшақ жағынан үштің бірі болып бала Ыбырай шығады. Баланы көріп қарт би былай дейді:
...
Читать дальше »
|
«СЫРМАҚ ҚЫП АСТЫНА...»
Абайдың 1896 жылы жазған өлеңі. Көлемі әрқайсысы 7 тармақтан тұратын 4 шумақ. 90-жылдарда әлеуметтік тақырыпты кеңірек қамтып, ел ішіндегі келеңсіз көріністерді көбірек сынға алған ақын тұрмыс мәдениетіне де баса көңіл бөлген. Осы орайда оның сонау жас шағында Шәріпке, Жақсылыққа айтқан бірқақпайларынан бастап, Көкбайға («Бұралып тұрып...»), қара қатынға, дүйсенқұлға айтқан сөздері бір-бірімен астасып жатады. Ақынның Масақбай мен оның қатынына арнаған өлеңі де сол тұрмыстағы салақтық пен ырың-жырың берекесіздікті сынға алады. Өлеңнің бірінші бөлі
...
Читать дальше »
|
СҮЙІСПЕНШІЛІК
Ұзақ мерзімді іс-шара
#1
Атауы: «Жамандығын жасырып, жақсылығын асыру»
...
Читать дальше »
|
АУДИТОРИЯ АЛДЫНДАҒЫ ҚОРҚЫНЫШТЫ ЖЕҢУДІҢ НАҚТЫ 3 ЖОЛЫ
Көпшіліктің алдында сынға ұшыраудан қорқу, күлкі болудан қорқу, жұрттың пікіріне тәуелді болу – осылардың барлығы сөйлеу алдында қобалжу тудырады. Сынның өзі екі түрлі болады: ішкі критика және сыртқы критика. Сыртқы критикадан қашып құтыла алмасымыз анық: аудиторияға қанша адам жиналса, сонша пікір болады және жұрттың бәріне бірдей ұнау мүмкін емес. Кез келген аудитория үш лагерьге бөлініп кетеді:
|
АРАБ ТІЛІ
Бармай қаламын ба деген қорқыныш, ақша жинай аламын ба деген уайым, қасиетті мекендерге табан тіреуге лайық болмай қалсақ ше деген алаңдаушылық... Бәрі де Джидда (Джидда – Сауд Арабиясы Корольдігінің батысында орналасқан, Қызыл теңіз жағасындағы қаласы) әуежайынан түсіп, тәлбия (тәлбия – қажылық кезінде, ихрамдағы қажылардың көп қайталап айтатын дұғасы) айтып, Меккеге қарай бет алған кезде ұмытылды.
Бұл жазғанының тіл үйренуге нендей қатысы бар деген сауал тууы мүмкін. Айтпағы, тіл үйрену – тек бір уақыт өткізетін, әдем
...
Читать дальше »
|
ҚҰЗАР
1. Асу бермес биік, асқар, заңғар;
2. Құз, шың.
Мысалдар:
...
Читать дальше »
|
ИСЛАМДА ЖАН САУЛЫҒЫНА ҚАТЫСТЫ ПРАКТИКАЛЫҚ ӘДІС-ТӘСІЛДЕР
Ислам діні адамды тұлға етіп жетілдіруде оның физикалық және рухани қырына бірдей мән береді, сондай-ақ, араларында тепе-теңдік сақтай білетін әдіс-тәсілдерді ұсынады. Адамның материалдық қырын бұ дүниемен, ал рухани қырын ақыретпен байланыстырады. Осы тепе-теңдік сақталған жағдайда адамның екі дүние бақытына кенелетіндігіне кепілдік береді. Ол үшін практикалық тұрғыдан мына үш қарым-қатынас жүйесін қалыпқа келтіру методын ұсынады:
...
Читать дальше »
|
МИДЫҢ ЖҰМЫСЫН ЖАҚСАРТУ ҮШІН НЕ ІСТЕУ КЕРЕК?
Ғалымдардың айтуынша, мидың жұмысын жақсарту үшін жаңа әрекеттер істеу арқылы миға күн сайын шабуыл жасап тұру керек. Мидың күш-қуатын мол пайдалағыңыз келсе, жаттығулар жасаңыз. Біз спортпен шұғылдану арқылы мүсінімізге мән береміз. Күніне бірнеше сағат уақытымызды сұлу сымбаттың иесі болу мақсатына арнаймыз. Ал миымызды шынықтыру үшін осы кезге дейін не істедік бітпейтін қиындықтар мен күйзелістер миға күш түсіріп, кейде терең ойлана алмай қалып та жатамыз. Ендеше, ми жұмысын жақсартатын жеңіл жаттығуларға назар салайық.
...
Читать дальше »
| |