БАТА-ТІЛЕКТЕР
Халық бата-тілегі
Сақтық бата
Далақтаған даудан сақта,
Жалақтаған жаудан сақта.
...
Читать дальше »
|
ШЫҢ КИІМ
Шың киім – кебінің бір түрі.
Қыз ұзатылғаннан кейін, кейде ұзатылған кезде әке-шешесі «төсек-орнын», яғни «қалың малдың» қарымтасын толықтай арттырып жібереді. Толығырақ түсіндірер болсақ, жігіттің әке-шешесі қыз жаққа «қалың мал» деп 47 жылқы апарса, қыз төркіні де «төсек орын» (қыз жасауы) деп сол 47 жылқының құнына татитын дүние-мүлік береді.
...
Читать дальше »
|
БӨКЕННІҢ БІР БИЛІГІ
Көрші екі ауылдың арасында үлкен дау туады. Дау иелері бөкен биге барып жүгінеді. Би екі жақтың ауыл басшыларын шақырып, тыңдап былай деген:
- Жарлы ауылдың құдығының басында –
Астау
...
Читать дальше »
|
ШЕГІРТКЕ мен ҚҰМЫРСҚА
Абайдың 1898 жылы И.А.Крыловтан аударған мысал-өлеңі. Әрқайсысы 4 тармақты 9 шумақтан тұрады, көлемі 36 жол. Мысалда бүгінін ғана ойлайтын, ертеңінің қамын қылмайтын, «түстік өмірің болса, кештік мал жи» дейтін халық нақылын ескермейтін, еңбекке икемсіз, қымыз бен қызық қуып, әуейлікке салынған есерлер шегіртке бейнесінде мазақталған. Еңбек етпей қызық дәурен сүргісі келетін секеңдеген селтеңбайларды аяуға болмайтынын көрсеткен. Сондықтан да мысал құмырсқаның шегірткені жылы илеуі – үйіне кіргізбей, тағдыр тәлкегіне итеріп тастауымен ая
...
Читать дальше »
|
СӨЙЛЕУГЕ ДЕЙІН...
Шешендік өнерді теңгеруге әрбір адамның мүмкіндігі бар. Ол адамның жасына, жынысына, діні мен байлық мөлшеріне немесе қабілетіне байланысты емес. Тек адамның еңбек етуге құлшынысына байланысты. Иә, туа бітті қабілетті жандар бар, оларға кейбір маңызды тұстарын игерсе жеткілікті. Жалпы аса қиын емес, еңбек ету арқылы қол жеткізуге болатын өнер түрі.
Осы орайда көпшілігіміз ө
...
Читать дальше »
|
ТҮЙЕ ЗӘРІ ДӘРІ МЕ?
Ежелде медицина қазіргідей дамымаған уақытта, залалсыздандырғыш заттар пайда болмай тұрғанда, арабтар өз жараларын жас түйенің несебімен стерилдеген, дене әлсіреп, іштегі ауырсынуды сезгенде олар түйе зәрі мен сүтін ішіп, дерттерінен жазылатын болған. Соған қарағанда бәдәуилер тіс ауырса да, іш ауырса да түйе зәрін қолданған. Түйе зәрімен басын жуып, қайызғағын кетіріп, битінен арылады екен. Мұрын қуысын шайып, көз ауруын емдеу үшін ішіп, денеге шығатын сыздауық пен кейбір жараларға жағады екен.
«Түйе
...
Читать дальше »
|
ҚЫЗҒАНЫШТЫ ЖЕҢУДІҢ ЖОЛДАРЫ
Қызғанышты жеңудің келесі бір тәсілі – жүрек пен сананы «жеткіліктілік һм қанағат» деңгейіне шығару. Яғни, жер бетіндегі Алла тарапынан беріліп жатқан нығмет бәріне жетеді. Соны саналы түрде ойлау. Бұл жерде тек еңбек етіп, себебін орындап, өзіңе тиесілі нәпақаңды табу қажет. Қызғаныш дертіне шалдыққан адамның психологиясы «маған жетпей қалады, бұдан айырылып қалдым, мен қалып қойдым» деген деңгейдегі түсінікте. Сол себепті біреудің жетістікке жеткенін көрсе немесе естісе, бір нәрседен айырылып қалған немесе әлгі ада
...
Читать дальше »
|
ТАМАҚТАНУ мен МИДЫҢ БАЙЛАНЫСЫ
Біздің жеген тамағымыз бізге пайдалы дәрі, ал дәрі – тамағымыз болу керек.
Гиппократ
...
Читать дальше »
| |