БАТА-ТІЛЕКТЕР
Халық бата-тілегі
Жортқанда жолың болсын,
Сапардың оңын берсін,
Тұлпардың тоғын берсін,
...
Читать дальше »
|
ШАЛМА
Шалма ойынына екі адам қатысады да, қалғандары көріп, тыңдап отырады.
Ойын үйде, аулада өте береді. Ойыншылар біріне-бірі қарсы қарап отырады да, дайын болған шалманы (екі ұшы тұйықталған жіп) бірінің қолынан бірі алады. Алғашында екі ұшын біріктіріп түйеді де, екі қолға, яғни төрт саусаққа кигізеді, ортаңғы саусақпен кезекпен іліп алады, сонда «ыңыршақ» шығады.
...
Читать дальше »
|
З.СӘНІКҰЛЫ / СЕРГЕЛДЕҢ
Бұл Бәшкеге отау көтерген қуанышты күн болатын. Қыз қуар, лақ тарту, теңге ілу, арысқа түсу сынды алуан түрлі ойындар ойналып, айта жүрерліктей көңілді думан болады. Той өтіп абыр-сабыр басылған соң, Шақабай Тары тәйжінің шақыруымен Нұрбике бастап, жаңа отау қостап Төлебай, Әлкембайлармен бірге жолға шығады. Кезінде Тарының жүз тоғанақ түйесін Жамбылдың шеріктері заңсыз тоқтатқанда, Төлебай: мен тәйжінің баласымын деп барған. Үскінді жігіт ұлық алдында ұтқырлығымен ұтып, түйелерді саудасымен босаттырып алған әрі Тарының керуенін шаужайға қағуға болмайды деген қызы таңбалы қағаз да алып берге
...
Читать дальше »
|
ЖЫЛҚЫ АУРУЫН ЕМДЕУДІҢ ҚАЗАҚЫ ТӘСІЛДЕРІ
КӨКІРЕК МАҢҚА
Белгісі. Бұл ауруға шалдыққан жылқы жем-шөптен қалып, жіңішкеріп, кеудесі сырылдап, тынысы тарылып, күннен-күнге нашарлай береді. Мал жайын жақсы білетін оташылар сыртқы белгілеріне қарап-ақ жылқының көкірек маңқаға шалдыққанын аңғарады.
...
Читать дальше »
|
АҚЫННЫҢ ЖҰМБАҒЫ
Иә, Абайдың жұмбағы неде? Ол – тылсым әлемін, дүниенің көрінбеген сырларын танып, сезе білгендігі. Фәни өмірден басқа өмір бар екенін озып туған кемеңгер ғана біледі. Мұны діни әдебиетте әулиелік я болмаса «алтыншы сезімнің» ашылуы дейді. Дәлелге имам әл-Ғазалидің әлем мойындаған «Ихйа» трактатына жүгінелік. Трактаттың «О сущности любви ко Всевышнему» баянында шығыс ғұламасы былай деп жазады: «Если... утверждать: Аллах не познается с помощью пяти чувств..., то это приводит к заключению, что характерной особенност
...
Читать дальше »
|
БОЙ ЖАСАУ
Адамның өлім халін ғылыми тұрғыдан зерттеген мамандар да аз емес. солардың бірі америкалық психологтар мен австралиялық ғалымдар хал үстінде жатқан, дәрігерлер өлім алдындағы жандар деп үкім шығарған, ажал жастығына бас қойған, яғни суішерлігі таусылуға жақын қалған бірнеше мың адамның жағдайын зерделеп, олардың өзін қалай сезінетінін зерттеп көрген екен. Біреудің ажалы оттан, енді біреудікі судан, тағы бірінің ажалы аудуан демекші, бұл арада кенеттен, яғни қандай да бір апаттан емес, өз «ажалымен» бақилық болғандар қаперге алынған. Ғалымдар дәм-тұзы таусылуға жақын адамдарға бір ғана «Өзіңізді қалай сезінесіз?» деген сауал қойған. Нәтиже
...
Читать дальше »
|
БОЛБЫР
1. (зат/денеге байланысты) Бос, босаң, болжыр, шымыр емес;
2. (адам мінезіне байланысты) Ынжық, жасық, жігерсіз, былжыр.
...
Читать дальше »
|
ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ ҚОРҒАНУ МЕХАНИЗМДЕРІ
Адам өзіне қандай да бір қауіптің төнгенін сезсе немесе қобалжу мен қорқынышқа душар болса, тез арада бұлардан арылудың жолын іздейді. Сөйтіп өзіндегі психологиялық қорғану механизмдерін іске қосады. Құран аяттарының көптеген жерінде бұларға ишарат етіледі. Мәселен, Пайғамбар дәуірінде Мәдиналық мұнафықтар іштегі күмән, сенімсіздік, тұрақсыздық, дұшпандық секілді рухани дерттері, мұсылмандар тарапынан әшкере бола ма деп қорықты. Осы нәрсе оларды психологиялық тұрғыдан қорғанысқа итермеледі. Құран олардың жүгінген үш түрлі қорғанысына ишарат
...
Читать дальше »
|
Ата-аналардың сұрақтары:
Соңғы кездесуде мұғалім ұлым Тонидың еріншектігін және көпшіл еместігін айтты. Бұл пікір маған мүлдем ұнамады, алайда бұған қалай жауап қайтаруды білмедім. Тағы да қайталанатын болса, не істесем болады?
Мұғаліммен кездесуге қала
...
Читать дальше »
| |