ТЕҢІН ТАПСА – ТЕГІН БЕР
Қазақ халқы «теңін тапса – тегін бер» дейді. Яғни құдалық ісінде «қыздан аламын дегеннің кісілігі жоқ», «қыздан алғанды қынға жақ» деп қарап, ұл-қыздары өз теңін тапса, әрі екі жақтың ата-аналары да қуанысып, «балаларымыздың көңілі жарасып, бір-бірін ұнатып қалыпты» десіп, әрі екі жақ шамалары келгенінше жасау-жабықтарын беріп, балаларының басын тезірек құрауға күш салған. Ешқашан «мен пәлен қалыңмал аламын, маған пәленбай дүние бересің» деп емініп, сұранып атақ-абыройын төкпеген. Дәлірек айтқанда, б
...
Читать дальше »
|
С.ЕРУБАЕВ / МЕНІҢ ҚҰРДАСТАРЫМ
Романның кіріспе бөлімінде бақыт туралы түсінік береді. Бұл роман қойшының баласы Рахмет туралы жазылған, оның артынан инженер атағын алып, Қарағандыға учаске начальнигі болып орналасады. Ол көркемөнерді өте жақсы білген. Ол Флобер жайлы, сондай-ақ, А.Прокофьевтің барлық өлеңін жатқа білетін. “Ромео-Джульетта” трагедиясының бүтін сахналарын жатқа айтып, Кузьма Прутковтың барлық афоризмін білетін. Оның бұлай терең білетінінің себебі, ол туып-өскен Долбы жазығында өнердің ешбір түрі дамымаған еді, Рахметтің әкесі Долбы байдың м
...
Читать дальше »
|
БИЕ және ҚЫМЫЗ
Ұрғашы байтал құлындаған соң бие деп аталады. Жылқы үйірінің ішінде биенің алатын орны ерекше. Жасы жеткен сақа биелер үйірдің ақылшысы саналады. Қазақта «алып анадан – ат биеден» дейтін аталы сөз бар. Кәнігі жылқышылар мен атбегілер үйірді сапаландыру үшін жақсы биелерді таңдап алатын болған.
Айғырдан шыққан бие орташа есеппен құлынын құрсағында 11 ай, яғни 335 тәулік көтереді. Бұл мерзім нақты қатып қалған уақыт емес. көп жағдайда жайылым құнары немесе климаттың өзгеруіне қатысты бие құрсағы
...
Читать дальше »
|
ӘУЕЗ ҚОЖАМЕН СЫЙЛАСТЫҒЫ
Әуезді Абай «Әуке аға», кейде «Үлкен қожа» деп атапты. Жидебай мекенінде Разақ Самарханұлына шығарған өлеңінде Абай:
Үлкен қожа – ортан қол,
Өзгелері, аты жоқ пенен шынашақ (1896 ж.), -
...
Читать дальше »
|
ОРАНУДЫҢ ПАЙДАСЫ
Алла Тағала әрбір жаратылысқа өзіндік ерекшеліктер тарту еткен. Әйелдердің жалпы болмысы, қоғамдағы, отбасындағы орны ер азаматтардан қашанда өзгеше. Әйел адам етегін қымтап, ары мен ұятының күзетшісі болып, абыройының аяқасты болмауына жол бермеу арқылы өзіндік мәртебесін сақтай алады. Әйел әрдайым көркем мінезімен, аналық мейірімімен, еріне деген ізеттілігімен қымбат. Осы орайда оның орамал тартып, ұзын көйлек кигені – өзінің нәзіктігі мен сұлулығын басқалардың сұқ көзінен сақтауына сеп болады. Бұл жөнінде Құран Кәрімде «Нұр» сүресінің 31-аятында айты
...
Читать дальше »
|
НӘПСІНІ ЕМДЕУ ЖОЛДАРЫ
2. Шарттасу (мушарата)
Адам – Алламен рухани байланыс орнатқаннан кейін, ең әуелі өз нәпсісімен шарттасуы тиіс. «Өзара шарттасу» мағынасына келетін «мушарата» сөзі тілдік тұрғыда – екі адамның саудада пайдаға кенелу мақсатында өзара келісім жасап, шарттасуы. Ал нәпсі тәрбиесіне қатысты қолданыстағы шарттасу (мушарата) – кешке және таңертең немесе күндізгі уақытта адамның өз нәпсісімен шарттасуын білдіреді. Ол – нәпсінің салиқалы амалдарды орын
...
Читать дальше »
|
Мұғалімдердің сұрақтары:
Мен мәселені ашып көрсетсем де оқушы оған жауап қатпайды. Не істеуім керек? Кеше бірінші сынып оқушысына: «Джим, сен аяғыңды жүретін жолға қойып алыпсың», - дедім. Ол аяғының астына қарады да: «О!» - деді де отыра берді. ары қарай не істеу керектігін білместен өзім абдырап қалдым.
Сіздер әрқашан өз ескертпелеріңізді қайталай аласыздар. Егер бала оған да мән бермесе, онда оғ
...
Читать дальше »
| |