С.МҰҚАНОВ / БОТАГӨЗ

“Жұмбақ жалау” өмірге келген тұста Еуразия кеңістігі бойынша тарихи-әлеуметтік уақыт факторын айналып өту мүмкіндігі жоқ еді. Демек, біз “Ботагөзді” әлеуметтік роман дегенде, ондағы суреттеу нысаны, заманның түрлі адамдарға тән көзқарастар бағдарына шаққандағы объективті кейіп-кескіні, автор аңсары, кейіпкерлер болмысы мен тағдыры, сан алуан оқиға, құбылыстардың сыртқы және ішкі себептермен астарластығы, нақты мезгілдің абсолютті уақытқа, нақты мекендік межелердің ғарыштық өлшемге қарым-қатынасы іспетті мәселелерді ойға аламыз.

... Читать дальше »

Просмотров: 182 | Добавил: shakhibbeker | Дата: 27/12/2021 | Комментарии (0)

БАПКЕРЛЕРГЕ ҚОСЫМША КЕҢЕС

Жүйрік баптаудың қыр-сыры көп:

Мысалы, жілік майы толмаған қуаты төмен жылқы мен қоңды жылқының етін қатыруды бірдей тәсілмен атқаруға болмайды. Атбегілер үшін баптаған жүйрігінің күш-қуатын қалыпты жағдайда ұстау оңай да, оның ішін дәл тарттыру өте қиын. Жалпы атбегілердің шеберлігі – жүйріктің ішін тарттырудың құпиясын меңгеруімен өлшенеді. Сондай-ақ, бәйге атты шабар етіне келтіруді толық игеру ат баптаудағы басты мәселе. Сондықтан да, жүйрік баптау барысында жалпыға ортақ қателесуге болмайтын қағидаларды еске ... Читать дальше »

Просмотров: 181 | Добавил: shakhibbeker | Дата: 27/12/2021 | Комментарии (0)

97-ҚАДАМ: УӘДЕ БЕРДІҢІЗ БЕ – ІСТЕҢІЗ. ІСТЕМЕЙТІН БОЛСАҢЫЗ, УӘДЕ БЕРМЕҢІЗ

Адамның қандай екенін анықтайтын төте жолдың бірі – оның уәдесіне қандай екенін білу. Егер уәдесіне берік адам болса, ол тұрақты адам болғаны. Айтқан сөзінде тұру адамға жауапкершілікті талап етеді. Кейбір кездері қолын босамай уәдеңде тұра алмай қалуын мүмкін кездер де болады. Бұндай кезде екінші тараптан түсіністік болса жақсы ғой. Кейбір адамдар байбалам салуы да мүмкін. Оларға еш өкпелеудің қажеті жоқ. Себебі сіз уәде беріп қойдыңыз. Ал берілген уәде орындалуы тиіс. Уәдеде тұрудың екі жолы бар. Уәде берме немесе берген уәдеңде тұр.

... Читать дальше »

Просмотров: 161 | Добавил: shakhibbeker | Дата: 27/12/2021 | Комментарии (0)

КЕРМЕЗДЕР

Кермез – кесірлі жын-шайтан. Ол кіммен сөйлессе, бар бәле соның басына үйіріледі, үйіне ауру не ажал келеді. Кермез адамға сұржекей ат мінген ер кісі кейпінде ұшырасады. Жолаушының аты тегіс жолда жайдан-жай тоқтап, ары қарай аттап баспай қояды. Жылқы өзінің алдында жолын кес-кестеген кесірлі кермездерді, жын-шайтандарды сезеді. Мұндайда тек от қана тазалап, жолды аша алады.

Егер адам осындай жын жайлап, сайтан иектеген жерлерге тап бола қалса, әлдеқайдан бір дыбыстар: мысықтың мияулағаны, жапалақтың жалпылдағаны, ертеде өлген достары мен туыст ... Читать дальше »

Просмотров: 151 | Добавил: shakhibbeker | Дата: 27/12/2021 | Комментарии (0)

САМАРҚАУ

1. Жай, баяу, марғау, мимырт;

2. Көңілсіз, немқұрайды, сүле, керенау

 

Шалғынды бір бе ... Читать дальше »

Просмотров: 149 | Добавил: shakhibbeker | Дата: 27/12/2021 | Комментарии (0)

ДҮНИЕ мен АҚЫРЕТТІҢ АРАҚАТЫНАСЫ

«Сендердің ең жақсыларың – дүниесі үшін ақыретін, ақыреті үшін дүниесін тәрк етпегендерің».

(хадис)

Адамзатты жоқтан бар еткен Раббымыз бізді бұл дүниеге белгілі бір мақсатпен жібергені анық. Ол мақсатты ең ұлысы – Оған иман келтіріп, жаратқандығы үшін алғысымызды білдіріп, өзімізді және алғысым ... Читать дальше »

Просмотров: 149 | Добавил: shakhibbeker | Дата: 27/12/2021 | Комментарии (0)

БІЛІМДІДЕН ШЫҚҚАН СӨЗ ТАЛАПТЫҒА БОЛСЫН КЕЗ...

ЫБЫРАЙ (ИБРАҺИМ) АЛТЫНСАРИН (1841-1889 ж.ж.)

Қазақ халқының ағартушылық тарихындағы аса көрнекті тұлға. Жазушы, этнограф, фольклоршы, қоғам қайраткері. Қазақ даласындағы тұңғыш ағартушы-педагог. Қазіргі Қостанай облысы аумағында дүниеге келген. Бар өмірін халық-ағарту ісіне арнаған ол Торғай өңірінде мектеп ашып, онда қазақ балаларына жаңаша әдіспен хат тануды үйретеді. Бір хатында ол: «Балаларды оқытуға қойға шапқан аш қасқырдай өте қызу кірістім. Кейін парақор болып шықпаулары үшін оларға адамг ... Читать дальше »

Просмотров: 165 | Добавил: shakhibbeker | Дата: 27/12/2021 | Комментарии (0)