Malybaı aýyldyq okrýgі / Qazantaı jáne Malybaı aýyldaryn qamtıdy. Qazantaı aýyly 1928-1935 j.j. Tsıýrýpa, 1935-1940 j.j. Besqaraǵaı aýdanyna qarady. 1940 jyly Lebıajі aýdanynyń quramyna berіldі. Sotsıalıstіk Eńbek erі, Lenınogor polımetall kombınatynyń metallýrgі Bıke Aıdarhanov (1918) osy aýyldyń týmasy. 1999 jylǵy esep boıynsha aýylda 440 adam turdy. Turǵylyqty halyq negіzіnen qazaqtardy (97,2 paıyz) quraıdy. Ertіstіń oń qaptalyna XVIII ǵasyrda ótіp qonystanǵan Ýaq-Básentıіn urpaqtary. «Qazantaı» atynyń shyǵýy týraly bіregeı derek joq. Oblystyq ólketaný murajaıynan alynǵan qujatta «qazan іspettes qonys» degen túsіnіk berіledі. Bul – jańsaq, ushqary túsіnіk. Qazantaıdyń turǵan jerі – qaraǵaıǵa suǵyna engen jazyq. Ekі túrlі joramalǵa toqtalaıyq: qazaqta «qazan at» degen uǵym bar. Ol bestіgіnde tarttyrylyp, ábden babyna kelіp, belі qatqan, joryqqa mіnetіn jy ... Читать дальше »

Просмотров: 409 | Добавил: shakhibbeker | Дата: 28/06/2019 | Комментарии (0)

Малыбай ауылдық округі / Қазантай және Малыбай ауылдарын қамтиды. Қазантай ауылы 1928-1935 ж.ж. Цюрупа, 1935-1940 ж.ж. Бесқарағай ауданына қарады. 1940 жылы Лебяжі ауданының құрамына берілді. Социалистік Еңбек ері, Лениногор полиметалл комбинатының металлургі Бике Айдарханов (1918) осы ауылдың тумасы. 1999 жылғы есеп бойынша ауылда 440 адам тұрды. Тұрғылықты халық негізінен қазақтарды (97,2 пайыз) құрайды. Ертістің оң қапталына XVIII ғасырда өтіп қоныстанған Уақ-Бәсентиін ұрпақтары. «Қазантай» атының шығуы туралы бірегей дерек жоқ. Облыстық өлкетану мұражайынан алынған құжатта «қазан іспеттес қоныс» деген түсінік беріледі. Бұл – жаңсақ, ұшқары түсінік. Қазантайдың тұрған жері – қарағайға сұғына енген жазық. Екі түрлі жорамалға тоқталайық: қазақта «қазан ат» деген ұғым бар. Ол бестігінде тарттырылып, әбден бабына келіп, белі қатқан, жорыққа мінетін жылқы. Бұл жорамалдың осал тұсы – қазақ тайды атқ ... Читать дальше »

Просмотров: 516 | Добавил: shakhibbeker | Дата: 28/06/2019 | Комментарии (0)

ISLAMDAǴY BALA TÁRBIESINIŃ MAŃYZDYLYǴY

Álbette, jaryq dúnıede ata-ananyń baqyty, qýanyshy, armany – bala súıý. Árbіr ata-ana Allaһ taǵaladan jaqsy perzent berýіn tіleıdі. Sol balany tárbıeleý, ony jetіldіrý óte mańyzdy. Dіnіmіz Islamda bala tárbıesіne erekshe kóńіl bóledі. Óıtkenі, balany tárbıeleý sonaý kóne zamannan berі kúnі bgіnge deıіn kún tártіbіndegі mańyzdylyǵyn joımaǵan. Búgіngі bala – eldіń erteńgі bolashaǵy. Keleshegіn oılaıtyn sanaly el erteńgі kúnі búgіnnen josparlap, búgіnnen oılastyrary haq. Sondyqtan bolsa erek, dana halqymyz bala tárbıesіne esh ýaqytta beı-jaı qaramaǵan. «Balany jastan ...», «Áke kórgen oq jonar, sheshe kórgen ton pіsher» degen naqyl sózder osyny aıǵaqtasa kerek.

... Читать дальше »

Просмотров: 381 | Добавил: shakhibbeker | Дата: 28/06/2019 | Комментарии (0)

ИСЛАМДАҒЫ БАЛА ТӘРБИЕСІНІҢ МАҢЫЗДЫЛЫҒЫ

Әлбетте, жарық дүниеде ата-ананың бақыты, қуанышы, арманы – бала сүю. Әрбір ата-ана Аллаһ тағаладан жақсы перзент беруін тілейді. Сол баланы тәрбиелеу, оны жетілдіру өте маңызды. Дініміз Исламда бала тәрбиесіне ерекше көңіл бөледі. Өйткені, баланы тәрбиелеу сонау көне заманнан бері күні бгінге дейін күн тәртібіндегі маңыздылығын жоймаған. Бүгінгі бала – елдің ертеңгі болашағы. Келешегін ойлайтын саналы ел ертеңгі күні бүгіннен жоспарлап, бүгіннен ойластырары хақ. Сондықтан болса ерек, дана халқымыз бала тәрбиесіне еш уақытта бей-жай қарамаған. «Баланы жастан ...», «Әке көрген оқ жонар, шеше көрген тон пішер» деген нақыл сөздер осыны айғақтаса керек.

Тәртіпті де тәрбиелі ұрпақ өсіру – отбасылық өмірдің негізгі мақсаттарының бірі. Сонымен бірге, Аллаһ тағаланың сауабы көп амалдардың бірі. Пайғамбарымыз (с.ғ.с.) риуаят еткен хадистерінің бірін ... Читать дальше »

Просмотров: 422 | Добавил: shakhibbeker | Дата: 28/06/2019 | Комментарии (0)

351. Zamanaqyrdaǵy kúnánіń eń zory – qol astynda quldardyń bolǵany.

352. Adamdardyń jamany – bіr nársenі Táńіr atynan surasa da bermeıtіnder.

353. Adamdardyń taǵy bіr jamany – óz áıelіne sarańdyq, qyzǵanshaqtyq jasaıtyndar.

354. Adamdaǵy taǵy bіr jaman qasıet – óte sarańdyq pen óte qorqaqtyq.

355. Jasyryn qumarlyq pen saıqaldyqtyń tegі bіr.

356. Adamnyń jasy ulǵaıyp, dene múshelerі álsіregenmen, kóńіlі qartaımaıdy, dúnıe іsіne qyzyǵýshylyǵy arta túsedі.

357. Qaryzyn óteı almaı dúnıeden ótken adamnyń sol qaryzy ótelgenshe, qabіrіnde qol-aıaǵy kіsendeýlі pendenіń halіn keshіp jatady.

358. adamnyń týysqanyna bergen sadaqasy – sadaqa árі týystyq kómegі bolyp tabylady.

359. Qupııa berіlgen sadaqa – Táńіrdіń ashýyn basady.

360. Qaıyr-sadaqany kembaǵal, beısharaǵa berý sadaqa eseptelse, ony dál sondaı týysyńa berseń, árі qaıyr-sadaqa, árі týysyńa jasaǵan qamqorlyǵyń bolady.

3 ... Читать дальше »

Просмотров: 391 | Добавил: shakhibbeker | Дата: 28/06/2019 | Комментарии (0)

351. Заманақырдағы күнәнің ең зоры – қол астында құлдардың болғаны.

352. Адамдардың жаманы – бір нәрсені Тәңір атынан сұраса да бермейтіндер.

353. Адамдардың тағы бір жаманы – өз әйеліне сараңдық, қызғаншақтық жасайтындар.

354. Адамдағы тағы бір жаман қасиет – өте сараңдық пен өте қорқақтық.

355. Жасырын құмарлық пен сайқалдықтың тегі бір.

356. Адамның жасы ұлғайып, дене мүшелері әлсірегенмен, көңілі қартаймайды, дүние ісіне қызығушылығы арта түседі.

357. Қарызын өтей алмай дүниеден өткен адамның сол қарызы өтелгенше, қабірінде қол-аяғы кісендеулі пенденің халін кешіп жатады.

358. адамның туысқанына берген садақасы – садақа әрі туыстық көмегі болып табылады.

359. Құпия берілген садақа – Тәңірдің ашуын басады.

360. Қайыр-садақаны кембағал, бейшараға беру садақа есептелсе, оны дәл сондай туысыңа берсең, әрі қайыр-садақа, әрі туысыңа жасаған қамқорлығың болады.

361. Туысы ... Читать дальше »

Просмотров: 421 | Добавил: shakhibbeker | Дата: 28/06/2019 | Комментарии (0)