16:38 Білгенге - маржан | |
БІЛІМДЕНУДЕГІ ЗАМАНАЛЫҚ ТҮСІНДІРМЕЛЕР Акмеология – грек тілінен аударғанда «шың», «биіктік» деген мағынаны білдіреді. Адамның дамуы мен тіршілік әрекеті барысындағы биіктіктерге шығуын қарастыратын ілім. Аксиология – құндылықтар және құндылық мінез-құлық жайлы ілім, адамдар ісіндегі мотивация, адами әрекеттердің мәнді ұстанымдары жайлы философиялық теория. Интериоризация – адамның өз-өзін ішкі бағалау арқылы өсу, даму қарқынын межелеуі. Суггестив теориясы – адам меңгеруге тиісті білімін эмоционалды және сергек қалыпта жияды, сөйтіп өзінің еске сақтау қабілетін ең жоғары дәрежеге бағдарлайды. Модернизация – француз тілінен аударғанда «қазіргі», «жетілген» деген мағынаны білдіреді. Стохастикалық парадигма – «мүмкіндік теориясы» жүзеге асыруға қолайлы жағдай туғызады, әрбір ғылыми нысанның теориялық-ғылыми тірек көздері өздігінен жұмыс жүргізе алу мүмкіндігіне сай жобалап беруімен оқшауланады. Стохастика – белгісіз деген мағынаны білдіреді. Паритет – теңестік, тепе-теңдік қағидасы деген ұғымды білдіреді. Индикаторлар – оқушылардың оқу дайындығы деңгейіне қол жеткізудің сандық және сапалық сипаттары алдын ала берілген белгілері бойынша айқындаудың құралдары мен тәсідері. Креативтілік – өнімді әрекет етуге дайын болу, жаңалық ашуға дайындығын көрсететін, индивидтің тұлғалық сапасы. Креативтілік әрекеттің жұмысқа деген тұрақты мотивтерінің болуы. Детерминизм – латыншадан аударғанда «анықтаймын», жаратылыс құбылыстары мен адамның ішкі дүниесінің объективті заңды өзара байланысы мен өзара шарттастығы туралы философиялық ілім. Генезис – грек тілінен аударғанда «шығу», «пайда болу», жалпы философияда көбінесе ескінің негізінде жаңаның алғышарттарының пайда болуы. Инноватика – жаңа білімнің жасалу, меңгеру және енгізу үдерісін зерттейтін ғылыми білімнің саласы. Педагогикалық инноватика – педагогикалық жаңалықтарды жасау, педагогикалық қоғамдастықтыңоны меңгеру мен бағалауы, тәжірибеде пайдалануы және қолдануы туралы ілім. Құзыреттілік тұрғы – мақсаттарды анықтау, мазмұнды іріктеу, білім беру үдерісін ұйымдастыру, білімдендіру технологиясын таңдау, нәтижені бағалау. Эмпатия – грек тілінен аударғанда «әсерлену», өзге адамдардың жан дүниесінің сырымен жай күйін білу қабілеттілігі және оған жанашырлық білдіру. Эмпиризм – грек тілінен аударғанда «тәжірибе», дүние танудың бірден-бір көзі – түйсіну және сезімдіктәжірибе деп түсінетін философиялық бағыт. Феномен – әдеттен тыс, ерекше факт, құбылыс. Праксеология – әлеуметтік іс-қимыл мен әрекет жайлы философиялық және әлеуметтанымдық ілім. Адамдардың практикалық әрекетін зерттеу әдісі ретінде поляк ғалымы Т.Котарьбинский негіздеген. Педагогикалық неология – білім беру жүйесінде жаңалық жасалуы туралы ілім. Гипотеза – болжам, мүмкіндік. Болжам – нақты дәлелденбеген тұжырымдар мен тәжірибелер. Ғылыми зерттеу барысында болжам дәлелденеді, шындыққа айналады. Болжам – «менің ойымша», «мүмкін», «егер солай болғанда» деген сөздермен басталады. Жоба – жасауға, қайта құрылуға, қалпына келтірілуге тиісті нысандардың макеттері, есептеулері және ұстанымды дәлелдері көрсетілген техникалық құжаттар. Жоба болашақ жоспар негізінде жасалып, қабылданады. Жобалау әдісі – оқушыны бірте-бірте күрделене түсетін практикалық тапсырмаларды жоспарлы түрде орындату арқылы оқыту жүйесі. Синергетика – бірлесіп әрекеттесу, ынтымақтасу немесе өзін-өзі дамыту теориясы. Педагогика үшін эвристикалық мәні бар тұлғаны дамытудың әмбебап үлгілерін іздеуге бағытталғанкүрделі жүйе. Педагог-тьютор – оқушылардың дамуына жетекшілік жасаушы, жұмыс предметі – оқушының өзін-өзі анықтау, өзін-өзі ұйымдастыру, өзін-өзі жүзегеасыру үдерісі. Оқушының дербесдамуы үшін жеке бағдарлама жасап, оны жаңа әрекетке енгізуді іске асырады. Фасилитация – бағыт-бағдар беру, көмектесу. Педагог-фасилитатор – мектепте: проектілік, коммуникативтік, ұйымдастырушылық, ақпараттық, аналитикалық-диагностикалық кәсіби құзыреттілігі жетілген маман. Ол өздігінен бейімді – дамытушылық білімдендіру үдерісінің нәтижесін жобалайды; оған жетудің тәсілдерін анықтап, мониторинг негізінде зерттеушілік әрекетті іске асырады. Қолдаушы, себепші, көмекші, бағыттаушы. Перцептуалдық – әр оқушының қабылдау әдісі. Апперсепселік – түйістеу, жинақтау,адамның білімді іштей жинап, «есте сақта» жүйесіне ауыстырып алуы, интеллектуалдық әлеуетін түйістеу әдісі. ИБРАҺИМ Бегімхан КЕРІМХАНҰЛЫНЫҢ ПҚБАИ курстағы «Жұмыс дәптерінен» Бесқарағай ауылы, Лебяжі ауданы, Павлодар облысы | |
|
Всего комментариев: 0 | |