12:26 БАРЫС, 12(155)-3 |
ОТБАСЫНДАҒЫ ЖОЛ-ЖОРАЛҒЫ [ Әйелдер қолын жумай мал желінін ұстамайды. [ Кірдің суын аяқ басатын жерге, көз көретін жерге төкпейді. [ Күлді баспайды. [ Жыртқыш, арам құстардың етін жеуге болмайды. [ Жол, жөн сұрағандарға бағыт сілтейді, жолға салады. [ Шаршап-шалдыққандарға сусын, тамақ беріп қамқорлық жасайды, тыныс алдырады. [ Қиын сәттерде жолдасын жолға тастамайды. [ Дастархан үстінде әбес, былапыт сөз сөйлемейді. Мұндайларға «дастархан үстінде отырмыз» деп ескерту жасайды. [ Біреудің үйінде ірілік, дөрекілік жасамайды. Ондай жағдайда «шаңыраққа қара» деп зіл айтады. [ Үкі тағылған, яғни айттырылған қызға құда жібермейді, сөз салмайды. [ Арақ ішу – жамандықтың тура жолы. [ Ұзатылған қыз жыл толмай өз үйіне келуіне рұқсат жоқ. Ол әбестік, ұятіс болып саналады. [ Қазақ әйелі орындықта аяғын айқастырып отырмайды. [ Ұры, барымташы қылмыс үстінде қаза тапса, оған құн төленбейді. [ Асарда, үмеде, қолқабыста ешкім еңтегіне ақы сұрамайды. [ Қарызға алған ұрғашы мал жыл өткен соң төлімен қайтарылады. [ Әкесіз бала туған әйелге құрмет көрсетілмейді. [ Ертеде қарабет болған әйелдің бұрымын кесіп жазалаған. Бұрын қазақ арасында бұрымсыз әйел мүлде болмаған. [ Малдың өрісін, жусауын, тынысын бұзғанға айып салынған. [ Қасқыр ішікті адамның жанындағы кісі суықта үсіп өлсе ішікті құн төлеген. Өйткені бір қасқыр ішік екі адамды суықтан сақтай алады. [ Бір кісінің екі қызын қатар әйелдікке алуға рұқсат етілмеген. Егер алған әйелі қайтыс болса екінші қызын алуға болады. [ Үйге келген кісіге «сен кімсің?» демейді, ықылас білдіріп, төрге шақыру ата дәстүріміз. [ Қонақтың көлігін мінбейді, ұнамды затын сұрау қазақ әдетінде жоқ, ұят іс болады. [ Қонақ келгенде үй сыпырмайды, балаларына ұрыспайды, үй иелері ренжіспейді. [ Қонаққа ренжу ұлт әдетінде мүлде жоқ. [ Қонақтың киімін кимейді. |
|
Всего комментариев: 0 | |