12:16 БАРЫС, 11(154)-3 |
ОТБАСЫНДАҒЫ ЖОЛ-ЖОРАЛҒЫ [ Туыс, ілік адамдар қуанышты, қазалы күндерді бірлесіп көтереді, ат салысады, көмек береді және осы іске араласады. [ Емге сұраған зат сөзсіз беріледі. Өйткені ол денсаулық, өмір үшін сұрап отыр. Зәру затты «емге сұрасаң да табылмайды» деген сөз осыдан шыққан. [ Сұрағандарға қарыз беру үлкен адамгершілік. Егер сұраған адам «пайғамбар қарызы» деп сұраса оған сөз айтпай беру керек. Пайғамбарды атағаны оның қатты қысылып тұрғандығының әрі сөзсіз қайтаратындығының белгісі әрі кепілі. [ «Жылу» жинағанға ел-жұрт көмек береді (мал, ақша т.б.). [ Иесі сатқан малының сілекейін орамалмен сүртіп алады. «Мал сілекейі» деген бұл ырым мал басы кемімесін, киесі кетіп қалмасын деген қағидадан шыққан. [ Үйге келген кісіні жылы шыраймен қарсы алады. [ Ұзатылып бара жатқан қыз артына қарамайды. [ Біреудің жақыны (әкесі, шешесі, бауыры, баласы т.б.) қайтыс болса, сыйласқан адамдар сол кісіні үйге шақырады. Бұл ұлттың ежелден келе жатқан дәстүрі. [ Жігіт – қызға, жас палуан – қарт палуанға, жас ақын – аға ақынға жолын береді. Бұл мәрттіктің, қазақтық қалыптың шын белгісі. [ Көршімен тату тұру жақсы қасиет. [ Туыс-туған, ілік, жекжаттардан араласып-құраласып тұру ұлттық парыз. [ Жақын-жуық, дос-жарандарды үйіне шақыру, олар шақырғанда кешікпей бару ежелден қалыптасқан дәстүр. [ Қарттарға сәлем беру, науқастың көңілін сұрау азаматтық үлкен міндет. [ Күйеуі қайтыс болған әйел жыл толмай тұрмысқа шықпайды. [ Нағашы-жиен, жезде-балдыз жарасты әзілдесіп, қалжыңдасып отыруы ежелгі әдет. [ Екіқабат әйелден айырылыспайды, сол сияқты ондай әйелмен некеге Әйел босанғаннан кейін рұқсат етіледі. [ Үлкен кісілер жақсы көрген жасты арқасынан қағатын ғұрып бар. [ Баласына қалыңдық іздеген ата-ана әулетінде ұрпаққа зиянды, тұқым қуалайтын ауруы жоқ отбасына ғана құда түседі. [ Жұқпалы ауру, қояншық, алапес дерттерінен өлген адамдарды оқшау жерлеген. [ Қайтыс болған ұлының әйеліне атасының үйленуіне жол жоқ. |
|
Всего комментариев: 0 | |